Een gelukkige medewerker is productiever. Werkgevers beseffen dat steeds meer en zetten – mede door COVID-19 – het welzijn van hun lokale en internationale mensen hoger op de agenda. Dit blijkt onder meer uit het jaarlijkse IPM onderzoek onder werkgevers. In Angelsaksische landen is het heel gebruikelijk dat werkgevers Employee Assistance Programs (EAP) bieden aan hun medewerkers. Deze diensten dragen op veel manieren bij aan het welzijn van het personeel. In West-Europese landen zijn dergelijke diensten nog veelal onbekend maar zien we de vraag toenemen.
Ziekteverzuim kan verband houden met mentale, fysieke, sociale en financiële kwesties en moet zo snel mogelijk door professionals worden aangepakt. Preventie is nog beter en stelt werkgevers in staat verschillende factoren te beïnvloeden, zoals het geluk van uw personeel tot uw risicostrategie. EAP-aanbieders zorgen ervoor dat werkgevers dit soort diensten kunnen aanbieden:
Tijdens de coronapandemie heeft Aon wereldwijd een benchmark uitgevoerd tussen de vijf grootste aanbieders van deze welzijnsdiensten. LifeWorks kwam daarbij als beste aanbieder uit de bus. Toen we dit onderzoek herhaalden werd LifeWorks (binnenkort Telus Health) wederom gekozen als beste aanbieder. Wij hebben daarom ons exclusieve aanbod verrijkt met de volgende opties:
Wilt u meer weten over deze unieke dienst om de productiviteit en veerkracht van uw mensen te vergroten? Lees dan onze flyer of neem contact met ons op. Wij geven graag een verhelderende demo van de dienstverlening van LifeWorks en helpen bij implementatie en organisatie. Of vraag een vrijblijvend consult van een van onze experts aan.
Neem voor overige vragen contact op met Astrid van Helvoort, Director Business Development Aon
Voor de inhoud en organisatie van onze Academy bijeenkomsten, masterclasses en communities voor ondernemers en bij de uitvoering van bepaalde dossiers werken we samen met vaste partners. Door deze samenwerking kunnen we gebruikmaken van de kennis, ervaring en faciliteiten van deze bedrijven.