Contact

Contactpagina

Bezoekadres
Reitseplein 1
Postbus 90154
5000 LG TILBURG
T 013 205 00 00

Voor ondernemers uit Zeeland:
Oostelijk Bolwerk 9
4531 GP Terneuzen
T 0115 451456

Vier opties voor aanpak A2 Deil-Vught

Met vier opties kunnen de structurele problemen bij het knooppunt Deil-Vught op de A2 worden opgelost. Na uitgebreid onderzoek brengt de stuurgroep die hierover beslist de mogelijkheden van negentien terug naar deze vier oplossingen. In de meest uitgebreide variant wordt de belangrijke verbindingsweg tussen Deil – Empel volledig 2 x 5-baans. De A2, een van de belangrijkste autosnelwegen in Nederland, staat op nummer 4 in de file top 10. Een aanpak van de corridor is daarom noodzakelijk.

De stuurgroep koos de vier beste opties uit de negentien oplossingsrichtingen die uit de zogeheten MIRT-verkenning rolden. Dit onderzoek naar de mogelijkheden om de knelpunten aan te pakken ging in juni 2018 officieel van start. In het minst gunstige geval worden slechts de ring van de ring van ‘s-Hertogenbosch en knooppunt Deil aangepakt, naast smart mobility oplossingen. In de meest uitgebreide situatie wordt ook de belangrijke verbindingsweg tussen Deil – Empel volledig 2 x 5-baans snelweg en breder ingezet op Smart Mobility.

Toekomstige doorstroom waarborgen

Het traject kampt al jaren met een hoge filedruk en dat is niet bevorderlijk voor de doorgang tussen de Randstad en Midden- en Oost-Brabant. VNO-NCW Brabant Zeeland was vanaf het begin betrokken bij het onderzoek en droeg verschillende opties aan door deel te nemen aan de ambtelijke werkgroep, bestaande uit het Ministerie van IenW, Rijkswaterstaat, provincies Gelderland en Noord-Brabant, regio Rivierenland en gemeente ‘s-Hertogenbosch. Om ook de toekomstige doorstroom te kunnen waarborgen blijven wij vanuit deze werkgroep aansturen op de meest uitgebreide aanpak van de corridor. Dat doen we samen met transportorganisaties evofenedex en TLN.

In totaal is vanuit het Rijk een budget van 460 miljoen euro inzetbaar voor de aanpak van de A2 Deil-Vught. Eind 2020 kiest de stuurgroep voor de definitieve aanpak.

"*" geeft vereiste velden aan

 

Met het versturen van deze gegevens ga je akkoord met de wijze waarop wij jouw gegevens verwerken. Privacy statement